Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron www (SEO)

Pozycjonowanie stron internetowych to działanie, które ma na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – często na tym właśnie zdaniu kończy się rozumienie pozycjonowania, jednak dobrze dobrana strategia nie wpłynie wyłącznie na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce, ale wygeneruje kaloryczny ruch!

Pozycjonowanie stron internetowych - jak działa i czym jest?

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, które mają doprowadzić do zwiększenia pozycji strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. Sformułowanie „wybrane frazy” nie znajduje się tutaj przypadkowo, ponieważ dobór fraz jest szalenie istotny w kontekście pozycjonowania. Przez rozpoczęciem działań należy się zastanowić jaka jest grupa docelowa potencjalnych klientów oraz sprawdzić w jaki sposób szukają oni danych produktów, czy usług. Działania, które podejmuje się w związku z pozycjonowaniem stron można podzielić na działania w obrębie witryny (on-site) oraz poza nią (off-site).

Pozycjonowanie - działania on-site

Działania on-site, to wszystkie działania, które są podejmowane w obrębie danej witryny. Są to przede wszystkim:

Optymalizacja techniczna strony internetowej – wszystkie zmiany, które mają doprowadzić do tego, aby strona była zoptymalizowana pod roboty wyszukiwarek.
Content Marketing – działania związane z treściami na stronie.

Pozycjonowanie - audyt SEO

Działania on-site, to wszystkie działania, które są podejmowane w obrębie danej witryny. Są to przede wszystkim:

U podstaw prawidłowej strategii SEO leży solidny audyt strony, podczas którego przeprowadzany jest szereg testów sprawdzających, czy strona dostosowana jest do robotów wyszukiwarek i czy mogą poprawnie odczytać jej zawartość. Audyty strony należy wykonywać cyklicznie, a oprócz nich codziennie monitorować najważniejsze elementy. W skład optymalizacji technicznej wchodzą m.in.:

Plik sitemap.xml – jest to plik umieszczony na serwerze. Jego zawartość to spis wszystkich istotnych pod kątem pozycjonowania stron, które chcemy indeksować. Większość CMS generuje taki plik automatycznie, należy jednak każdorazowo sprawdzić jego zawartość. Sitemapa ma pomóc robotom wyszukiwarek w dotarciu do wszystkich wartościowych podstron witryny oraz dowiedzeniu się o nowych lub zaktualizowanych obszarach strony.
Plik robots.txt – podobnie, jak jego poprzednik jest to plik znajdujący się na serwerze strony internetowej. Plik robots.txt wskazuje robotom indeksującym, które z miejsc w naszej witrynie mogą odwiedzać, a które są dla nich zakazane.
Dostosowanie wersji mobilnej – indeksowanie w dzisiejszych czasach odbywa się głównie przez roboty na smartfony, dlatego bardzo ważne jest, aby strona internetowa była dostosowana do urządzeń mobilnych – w przeciwnym wypadku może się okazać, że będzie to kłopotliwe nie tylko dla botów odwiedzających strony, ale również dla użytkowników, ponieważ już niespełna 80% wszystkich użytkowników Internetu korzysta z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Prędkość ładowania strony – jednym z czynników w kontekście ustalania rankingu stron w wyszukiwarce jest także czas oraz sposób wczytywania strony. Pracownicy Google jasno informują, że strony o wydłużonym czasie ładowania mogą zajmować niższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Linkowanie wewnętrzne – to inaczej sieć połączeń między podstronami. Są to linki w obrębie strony internetowej, które pozwalają na poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami. Odpowiednio zaplanowana strategia linkowania wewnętrznego może znacznie wpłynąć na pozycje wybranych podstron w wyszukiwarce Google.

To tylko niektóre z rzeczy, które są istotne przy okazji audytowania stron internetowych i mogą znacznie przyczynić się do polepszenia widoczności strony.

Pozycjonowanie - analiza treści SEO

Działania on-site, to wszystkie działania, które są podejmowane w obrębie danej witryny. Są to przede wszystkim:

Audytowanie strony to nie tylko weryfikacja kodu, ale również treści. Google to wyszukiwarka tekstowa, dlatego obecność wysokiej jakości contentu na stronie jest bardzo ważna. W skład audytu treści wchodzą m.in.:

Analiza treści pod kątem słów kluczowych – każda optymalizowana podstrona powinna posiadać w treści słowa kluczowe w odpowiednim zagęszczeniu oraz ich synonimy.
Duplikacja – podczas audytu sprawdzamy, czy treści w obrębie strony internetowej oraz poza nią nie są skopiowane. Każda podstrona powinna posiadać unikalną treść.
Thin content – strony z mała ilością oryginalnej treści lub jej brakiem mogą być uznane za małowartościowe dla wyszukiwarki. W takich wypadkach może się zdarzyć, że roboty nie zaindeksują danej podstrony lub umieszczą ją w pobocznym indeksie wyszukiwarki.
Meta title i nagłówki – znaczniki title (tytuły stron) są obecnie jednym z silniejszych czynników rankingowych optymalizacji on-site. Bardzo ważne jest, aby każda strona w serwisie posiadała unikalny tytuł, który będzie zawierał frazy kluczowe. O odpowiednią optymalizację należy zadbać także w przypadku nagłówków H1, H2, H3 itd. Treść powinna być podzielona na akapity wyczerpujące dany temat.
Meta description – są to opisy stron wyświetlane z poziomu wyszukiwarki zaraz pod jej tytułem. Sam opis podstrony nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale może wpłynąć na współczynnik kliknięć

Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem strony internetowej musisz mieć świadomość, że optymalizacja on-site to ciągła praca – trendy w wyszukiwarce zmieniają się bardzo często. Należy obserwować, co dzieje się na rynku i nieustannie podejmować działania, które zwiększą pozycję strony w wyszynkach wyszukiwania.

Potrzebujesz wsparcia przy pozycjonowaniu?

Zostaw e-mail i adres strony, a my odpowiemy i sprawdzimy jak możemy pomóc Ci w procesie pozycjonowania.

    Pozycjonowanie - działania off-site

    Działania off-site to szereg działań, które w pozycjonowaniu stron mają niemałe znacznie. Choć do działań off-site można również zaliczyć analizy konkurencji i trendów panujących na rynku, to jednak najczęściej rozumiane są one jako pozyskiwanie wartościowych linków do strony, czyli inaczej link building (budowanie linków).

    Od 2012 roku Google zmienił podejście do pozyskiwania odnośników – w tych czasach nie liczy się wyłącznie ich ilość, ale przede wszystkim jakość.

    W WEB DO IT wiemy, jak ważne jest pozyskiwanie linków, więc zaoferować możemy szereg działań w tym zakresie:

    Artykuły sponsorowane – są to treści publikowane na domenach z wysokim autorytetem domeny. Treści te zawierają link do Twojej strony internetowej.
    Zaplecza SEO – strony wspierające pozycjonowanie, które budowane są na przechwyconych domenach z wysokim autorytetem. Bardzo często zdarza się, że przechwycona domena posiada linki, które są teoretycznie nie do zdobycia.
    Artykuły na naszych zapleczach – posiadamy własną infrastrukturę zaplecz, która pozwala na publikować treści dla naszych klientów w ramach obsługi SEO.
    Wizytówki NAP – wpisy w autorskich katalogach firm, wspomagających przede wszystkim pozycjonowanie lokalne.

    Działania off-site związane z profilem linkowym domeny powinny opierać się na solidnym fundamencie. Bez odpowiedniej strategii i zaplanowania procesu linkowania można doprowadzić do sytuacji odwrotnej, czyli zaszkodzić stronie internetowej. W strategii należy uwzględnić także niestandardowe rozwiązania, które mają na celu pokonanie konkurencji.

    Rozpocznij pozycjonowanie
    Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i zdominuj swoją niszę!

    SEO - dlaczego warto się pozycjonować?

    Możesz zadawać sobie pytanie dlaczego warto pozycjonować stronę internetową? Spieszymy z odpowiedziami!

    Pozycjonowanie nadal jest błędnie rozumiane jedynie jako wzrost pozycji. Choć sama nazwa może na to wskazywać, odpowiednia strategia SEO może przynieść Ci o wiele więcej korzyści!

    Za zwiększoną pozycją idzie również zwiększony ruch – nie jest sztuką pokazywać się na 1000 małowartościowych słów na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Sztuką jest znaleźć takie słowa kluczowe, które przyniosą kaloryczny ruch oraz konwersje.
    Rozpoznawalność marki – im częściej będziesz pojawiał się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, tym więcej osób będzie wiedziało o Twojej firmie. W dzisiejszych czasach można śmiało powiedzieć, że jeśli nie ma Cię w internecie to bardzo ciężko będzie Ci zbudować rozpoznawalność brandu.
    Darmowy ruch – chociaż może się wydawać, że pozycjonowanie wiele kosztuje, to jeśli specjaliście uda się zbudować pozycje strony na solidnym fundamencie, bardzo ciężko będzie ją stracić. W odróżnieniu od Google Ads pozycjonowanie nie działa tylko w momencie podejmowania działań i wpłacania budżetu!

    Pozycjonowanie stron internetowych – zaczynamy od ustalenia skutecznej strategii!

    Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych powinno zaczynać się od dobrania odpowiedniej strategii. Prowadzenie działań na własną rękę, bez odpowiedniej wiedzy może skończyć się nie do końca dobrze.

    Wykwalifikowany specjalista zaczyna od poznania branży i ustalenia kierunku, w którym będziemy zmierzać.

    Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach – jak działa algorytm Google?

    W pozycjonowaniu istnieje wiele czynników, które są brane pod uwagę przy okazji ustalania pozycji stron w wyszukiwarce. Nie istnieje chyba osoba, która znałaby je wszystkie, ale można podzielić je na trzy główne filary, a są nimi:

    • Treści
    • Link building
    • Optymalizacja techniczna strony www

    Żeby zaistnieć w Google, roboty muszą najpierw umieścić Twoją stronę w indeksie Google, a żeby do tego doszło, muszą mieć do niej dostęp i móc ją prawidłowo odczytać. Jaki z tego wniosek? Pozycjonowanie stron zaczynamy od optymalizacji technicznej i wysokiej jakości treści. Google po odwiedzeniu strony bierze pod uwagę szereg czynników, które pozwalają mu obliczyć jej moc i na tej podstawie umieścić ją na odpowiednim miejscu w rankingu.

    Odpowiednie linkowanie strony również będzie miało wpływ na jej autorytet w oczach wyszukiwarki – im więcej stron do Ciebie linkuje i im lepsze są te strony, tym bardziej autorytet Twojej domeny wzrasta.

    Należy mieć jednak świadomość, że w SEO nic nie dzieje się na już. Zanim Google zauważy nową treść na Twojej stronie, lub nowy link do niej kierujący minie trochę czasu. Od czasu samego zaindeksowania do przeliczenia wartości strony również mogą dzielić nas dni, a nawet tygodnie.

    Skuteczne pozycjonowanie strony internetowych, czyli za ile będą efekty?

    Efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu, więc jeśli jesteś kąpany w gorącej wodzie, ta forma marketingu może okazać się dla Ciebie nieodpowiednia. Nie da się jasno określić, ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania – wszystko zależy od kondycji domeny i jej historii.

    Można jednak założyć, że pierwsze satysfakcjonujące wyniki będą widoczne po okresie od 6 do 12 miesięcy od rozpoczęcia prac. Może się jednak okazać, że u Ciebie będzie to miesiąc, a u Twojej konkurencji dwa lata.

    Postaw na SEO swojej strony internetowej w WEB DO IT!

    W WEB DO IT dbamy o Twoją witrynę kompleksowo – nigdy nie stoimy w miejscu i nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Nieustanny rozwój to jedna z cech, którą możemy się pochwalić. Wiemy, jak wiele pracy wymaga pozycjonowanie, ale jesteśmy gotowi tę pracę podjąć i doprowadzić ją do końca. Decydując się na współpracę z nami masz pewność, że Twoją stroną internetową zajmą się profesjonaliści, którzy pełni są pasji do swojej pracy! Dalecy jesteśmy od obietnic bez pokrycia, nie zagwarantujemy Ci pierwszej pozycji w Google, ale możemy zagwarantować, że dołożymy wszelkich starań, aby Twoja strona internetowa generowała przychód dla Twojej działalności.

    Potrzebujesz wsparcia przy pozycjonowaniu?

    Zostaw e-mail i adres strony, a my odpowiemy i sprawdzimy jak możemy pomóc Ci w procesie pozycjonowania.

      Pozycjonowanie stron internetowych to działanie, które ma na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

      SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę to jeden z elementów pozycjonowania.

      W pozycjonowaniu istnieje wiele czynników, które są brane pod uwagę przy okazji ustalania pozycji stron w wyszukiwarce. Nie istnieje chyba osoba, która znałaby je wszystkie, ale można podzielić je na trzy główne filary, a są nimi: treści, link building, optymalizacja techniczna strony www.