Pozycjonowanie lokalne SEO

Pozycjonowanie lokalne to wszystkie działania mające na celu zwiększenie pozycji fraz doprecyzowanych o nazwę regionu (jako region można rozumieć zarówno województwo, miasto, czy nawet dzielnicę – wszystko zależy od tego, jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci). Lokalne pozycjonowanie strony jest bardzo często pomijane w prowadzonych strategiach SEO, jednak w tym wpisie dowiesz się, co może ci dać pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto w nie zainwestować!

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w zasadzie nie różni się zbyt wiele od pozycjonowania ogólnego – do osiągnięcia sukcesu potrzebne są kompleksowa obsługa techniczna strony, treści oraz wysokiej jakości linki. Jest jednak kilka niuansów, które różnią pozycjonowanie lokalne od zwykłego SEO.

Pozycjonowanie lokalne skupia się na promowaniu fraz doprecyzowanych o nazwę miasta, województwa, czy nawet dzielnicy (w przypadku większych miast). Nasza agencja SEO wychodzi temu wszystkiemu naprzeciw – jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, aby zapewnić wysoką jakość usług dla klientów, którzy zdecydują się rozpocząć z nami pozycjonowanie lokalne. Co możemy zaoferować?

Wizytówki NAP (name, adress, phone number) – bardzo popularna w branży SEO metoda pozyskiwania wartościowych odnośników do strony. Serwisy te odnoszą się do danego regionu i działają na zasadzie wyszukiwarki firm z danej branży – mogą być z powodzeniem wykorzystywane zarówno dla małych firm usługowych, jak i dla sklepów internetowych działających na terenie całej Polski.
Artykuły ze stron regionalnych – chyba każde miasto oraz województwo posiada kilka portali newsowych traktujących o wydarzeniach z danego regionu. Dzięki współpracy z naszą agencją możesz pozyskać odnośniki z tego typu stron, co z pewnością wpłynie pozytywnie na pozycję Twojej strony internetowej w sieci!
Przechwytywanie domen – nasza agencja marketingowa oferuje usługę przechwytywania wygasłych domen. Takie domeny cechują się dobrym autorytetem oraz jakościowymi linkami. Dla naszych klientów chcących skorzystać z pozycjonowania lokalnego możemy przechwycić nawet domeny z linkami od konkurencji!

Czy pozycjonowanie lokalne jest tylko dla małych biznesów?

Wiele osób myśli, że pozycjonowanie lokalne zostało zarezerwowane wyłącznie dla małych, lokalnych biznesów. Jest to oczywiście nieprawda – prawdą jest, że mali przedsiębiorcy usługowi powinni zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym w pierwszej kolejności. Nie ma przecież sensu promować usługi fryzjera, czy kosmetyczki działających w konkretnej miejscowości na cały kraj – w takich przypadkach pozycjonowanie lokalne nie będzie tylko ogromną oszczędnością (pozycjonowanie fraz ogólnych jest za zwyczaj o wiele bardziej kosztowne, ponieważ zajmuje znacznie więcej czasu), ale także szansą na generowanie konwersji – dzięki dokładnemu doprecyzowaniu frazy o nazwę miasta, czy dzielnicy jesteś w stanie docierać do tych użytkowników, którzy szukają właśnie tego, co oferujesz w konkretnym miejscu.

Nieprawdą jednak jest stwierdzenie, że tylko lokalni przedsiębiorcy mogą korzystać z pozycjonowania lokalnego. Pozycjonowanie strony internetowej na frazy lokalne może okazać się korzystne również dla większych firm o zasięgu nawet ogólnopolskim, czy międzynarodowym, a nawet dla sklepów internetowych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, pozycjonowanie strony na bardzo ogólne frazy to proces o wiele bardziej kosztowny, a czasami osiągnięcie pierwszych trzech pozycji jest niemożliwe do zdobycia, ponieważ okupują je liderzy rynkowi, którzy inwestują w działania SEO bardzo duże pieniądze. Pozycjonowanie lokalne pozwoli zdobywać ruch z fraz bardziej doprecyzowanych, które jak wynika z naszego doświadczenia, potrafią konwertować o wiele lepiej.

Potrzebujesz wsparcia przy pozycjonowaniu lokalnym?

Zostaw e-mail i adres strony, a my odpowiemy i sprawdzimy jak możemy pomóc Ci w procesie pozycjonowania lokalnego.

    Pozycjonowanie lokalne strony internetowej – jak szukać odpowiednich słów kluczowych?

    Obecnie na rynku istnieje wiele dobrych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych – niektóre z nich, jak np. Google Keyword Planner są nawet darmowe. Wystarczy, że w wyszukiwarkę narzędzia wpiszesz interesujące Cię słowo kluczowe z dopiskiem miasta, w którym świadczysz usługę lub na które chciałbyś się pozycjonować, np. skup samochodów Gniezno. Narzędzie pokaże Ci, ilu średnio użytkowników wpisuje dane hasło w wyszukiwarkę Google w skali miesiąca. Nawet jeśli statystyki pokażą ci 10 lub mniej wyszukań w miesiącu nie zniechęcaj się – te 10 osób może być dla Ciebie bardziej wartościowe niż większa grupa, o którą rywalizuje połowa Twojej konkurencji w wynikach organicznych!

    A co jeśli wyszukiwane słowo kluczowe z dopiskiem regionu pokazuje zero wyszukań miesięcznie? Wtedy warto szukać ogólnych fraz, a dopiero przy optymalizacji dopisywać nazwę regionu, który Ciebie interesuje. Może się okazać, że narzędzie miało zbyt mało danych na temat wyszukiwanego hasła, co wcale nie musi oznaczać, że będzie ono dla Ciebie mniej wartościowe.

    Optymalizacja podstron lokalnych – jak powinna wyglądać?

    Optymalizacja podstron lokalnych nie różni się bardzo od ogólnej optymalizacji strony pod działania SEO. Warto skupić się na kilku filarach:

    • Treści – tworzone teksty powinny zawierać całą frazę kluczową, na którą chcesz być widoczny w wyszukiwarce, uwzględniając nazwę regionu, na którym Ci zależy
    • Tytuły stron i nagłówki – podobnie, jak w treści, w tytule czy nagłówkach należy używać nazwy regionu, na który chcesz się pozycjonować
    • Schema – znaczniki schema to mikrodane, które pozwalają robotom indeksującym lepiej zrozumieć zawartość strony. Specjalnie dla stron korzystających z pozycjonowania lokalnego został stworzony znacznik Local Business, który pozwala na oznaczenie w kodzie danych firmy, między innymi regionu.

    Pozycjonowanie lokalne – co jeszcze możesz zrobić żeby trafiać do potencjalnych klientów?

    Pozycjonowanie strony to jedno, ale czy jest jeszcze coś, co możesz zrobić jeśli zależy Ci na lokalnych klientach? Oczywiście!

    Pamiętaj o wizytówce Google Moja Firma – większość pierwszych wyników dla firm lokalnych jest zarezerwowana właśnie dla wizytówek, które zostały odpowiednio zoptymalizowane. Posiadanie wizytówki Google jest w dzisiejszych czasach nieodłącznym elementem prowadzenia działalności lokalnej – bardzo rożnie popularność wyszukiwania głosowego, gdzie użytkownik wyszykuje haseł, jak np. fryzjer w okolicy – w takich wypadkach Google wyświetli mu wizytówki firm, których adres znajduje się niedaleko użytkownika. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku szukania wskazówek dojazdu do Twojej firmy.

    Jeśli nadal nie jesteś pewien, czy pozycjonowanie lokalne będzie dla Ciebie dobrą inwestycją skontaktuj się z nami – chętnie rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości!

    Rozpocznij pozycjonowanie lokalne
    Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i zdominuj swoją okolicę!

    Pozycjonowanie lokalne to wszystkie działania mające na celu zwiększenie pozycji fraz związanych z konkretną lokalizacją, np. fryzjera w Gnieźnie.

    Pozycjonowanie lokalne jest bardzo dobrym rozwiązaniem także dla firm działających na terenie całego kraju czy kontynentu. W czasach błyskawicznych przesyłek osoba poszukująca laptopa w Gdyni może w ciągu 24 godzin otrzymać zamówiony sprzęt z Krakowa.