W lutym 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę z jednym z Autoryzowanych Salonów Mercedesa w Polsce. Nasza współpraca obejmuje cały proces pozycjonowania, czyli m.in. działania techniczne, optymalizacja strony www, content marketing, analitykę czy link building. Obecnie mija rok od rozpoczęcia działań, które podsumowujemy poniżej.

Cele klienta

  • dorównanie i pokonanie konkurencji w działaniach SEO
  • dotarcie do grup osób poszukujących konkretnych aut (np. firm kurierskich poszukujących samochodów dostawczych)
  • edukacja klientów, przede wszystkim w tematach aut elektrycznych
  • optymalizacja działania i struktury strony internetowej
  • analityka danych
  • tworzenie wartościowego contentu
  • pozyskiwanie linków
  • publikacja artykułów na portalach branżowych (motoryzacyjnych)

Nasza oferta

Dla klienta stworzyliśmy dedykowaną ofertę, która pozwala na osiągnięcie zakładanych celów. Składa się ona z następujących elementów:

  • godziny specjalisty – pozwalają na audyty witryny, analizę danych, optymalizację strony internetowej czy tworzenie content planu,
  • określona liczba dostarczanych treści – kluczowy element naszej współpracy, tworzymy treści pod każdy element lejku sprzedażowego i na każdy typ podstron. Są to m.in.:
    • strony informacyjne – dzięki nim uzyskujemy pierwszy kontakt z klientem, który buduje znajomość brandu oraz w kolejnych elementach lejka może przełożyć się na sprzedaż – są to przede wszystkim wpisy blogowe (np. Jak ładować samochód elektryczny?) czy strony zoptymalizowane pod frazy lokalne (np. Salon Mercedes w Warszawie);
    • strony trafiające do osób z potrzebą zakupu, lecz niewiedzących co lub jak kupić – są to m.in. artykuły eksperckie odpowiadają na pytania klientów i prezentują ofertę Mercedesa (np. Najlepsze samochody dla kurierów, Najlepsze auta dostawcze) oraz porównują auta Mercedesa i konkurencji (np. Mercedes Sprinter czy Renault Master);
    • podstrony prezentujące ofertę salonu (np. podstrona z ofertą aut dostawczych lub konkretnego modelu samochodu);
    • strony trafiające do osób zastanawiających się nad wybraniem oferty klienta (np. Dlaczego warto pozostawić auto w salonie w rozliczeniu? oraz Dlaczego warto kupić auto w autoryzowanym salonie?),
  • cykliczny link building – pozyskujemy linki przychodzące do strony klienta z naszej wysokiej jakości zaplecz, które tworzone są na wartościowych, przejętych domenach,
  • artykuły sponsorowane – posiadamy określony budżet kwartalny na publikacje sponsorowane, które pojawiają się na portalach motoryzacyjnych oraz stron z aktualnościami lokalnymi dla miast, w których klient prowadzi salony lub przedstawia ofertę (np. targi motoryzacyjne).

Oferta mieści się w założonym przez klienta budżecie rocznym, który w przeliczeniu miesięcznym wynosi kilka tysięcy złotych.

Nasze założenia

Na początku współpracy strona pojawiała się w Google na frazy brandowe i lokalne (związane z salonem i serwisem Mercedesa), które generowały ok. 20 wizyt miesięcznie. Natomiast strona ze względu na wymagania centrali Mercedesa nie była poprawnie zbudowana.

Naszymi ogólnymi założeniami było zoptymalizowanie strony internetowej i jej struktury, wprowadzenie na pierwsze miejsce fraz lokalnych, wprowadzenie na TOP3/TOP5 fraz związanych bezpośrednio z działalnością klienta, pozyskiwanie ruchu z artykułów eksperckich i sponsorowanych, budowanie widoczności, zwiększenie autorytetu domeny oraz rozpoczęcie pozyskiwania leadów ze strony internetowej.

Dla transparentności w umowie z klientem zawarliśmy również:

  • konkretne działania podzielone na kwartały – np. w 1 kwartale były to m.in. kompleksowy audyt strony, przygotowanie poprawnej struktury strony, optymalizacja strony internetowej, optymalizacja istniejących podstron,
  • efekty tych działań – np. optymalizacja crawl budgetu, ograniczenie indeksowania thin content, pozyskanie ruchu z publikacji sponsorowanych, zwiększenie pozycji kluczowych fraz, zwiększenie ruchu na stronie,
  • przewidywane cele do osiągnięcia – np. wzrost widoczności o co najmniej 100% w ciągu 12 miesięcy, zapisy do newslettera, ponad 1000 wejść miesięcznie na artykuły po określonym okresie współpracy, wprowadzenie do TOP3 i TOP5 konkretnie wskazanych fraz (np. Salon Mercedes, jazda próbna Mercedes).

Przykładowe przeprowadzone w ciągu roku działania

  • pełen audyt strony,
  • optymalizacja techniczna strony,
  • wykluczenie mało wartościowych podstron,
  • optymalizacja stworzonych przed rozpoczęciem współpracy podstron,
  • optymalizacja linkowania wewnętrznego,
  • modyfikacja budowy i struktury strony,
  • analizy konkurencji,
  • analizy danych w GSC,
  • stworzenie i konfiguracji narzędzi do analityki,
  • prowadzenie testów,
  • wdrożenie automatyzacji przy linkowaniu wewnętrznym,
  • zaplanowanie i wdrożenie struktury treści,
  • publikacja ponad 50 artykułów,
  • stworzenie ponad 30 podstron ofertowych,
  • pozyskanie kilkudziesięciu odnośników zewnętrznych,
  • publikacja artykułów sponsorowanych.

 EFEKTY DZIAŁAŃ

Ruch organiczny (z GSC)

kolorem czerwonym oznaczono dzień rozpoczęcia współpracy (1 luty 2022 r.)

Wyświetlenia w wynikach wyszukiwania (z GSC)

Porównanie rok do roku (styczeń 2023 vs. styczeń 2022)

Miesiąc przed rozpoczęciem naszej współpracy, czyli w styczniu 2022 roku stronę odwiedziło 473 użytkowników, którzy witrynę znaleźli w wynikach wyszukiwania w Google. Strona w tych wynikach była wyświetlona ok. 21,3 tysięcy razy, co przełożyło się na CTR w wysokości 2,2%.

Rok później ruch na stronie wzrósł o 707% – na stronę sprowadziliśmy ponad 3800 użytkowników, a strona w SERPach została wyświetlona ponad 100 tysięcy razy (prawie 400% wzrostu). Podnieśliśmy również CTR oraz średnią pozycję.

Ruch na kluczowych frazach (z GSC)

Dzięki podniesieniu pozycji strony ruch na kluczowych dla klientach frazach znacząco wzrósł, mimo, że wolumen wyszukań nie zmienił się na przestrzeni roku.

Widoczność (Ahrefs)

TOP100

kolorem czerwonym oznaczono dzień rozpoczęcia współpracy (1 luty 2022 r.)

Widoczność strony w ciągu roku wzrosła z około 800 fraz kluczowych do 1933 słów, co daje ponad dwukrotny wzrost.

TOP10

Podobnie jest w przypadku fraz w pierwszej dziesiątce – liczba słów kluczowych powiększyła się z 36 do 185 (o 413%).

TOP3

Frazy w TOP3, czyli te generujące większość ruchu na stronie zwiększyły się z 25 do 66 słów kluczowych (o 164%).

Przewidywany ruch na stronie (według Ahrefs)

Wartość ruchu na stronie (według Ahrefs)